Minecraft Dungeons – kocke nisu ispale. Rezenzija

Prvi put kada sam čuo za širenje brenda Minecraft izvan legendarnog peskara (Stori Mode je bio zaboravljen kao noćna mora), u glavi mi je blistala povezanost sa nizom LEGO igara, gde su se različiti filmski i komični univerzumi vešto kombinovali sa markiranom mehanikom i humorom vešto kombinovanim sa univerzumom obojenih blokova dizajnera. Činilo se da je Mojang imao slične planove: napraviti svoj jedinstveni projekat u popularnom žanru, ne zaboravljajući na originalne karakteristike izvornog materijala, čak i bez pribavljanja licenci treće strane za intelektualno vlasništvo (i zašto, ako možete stvoriti gotovo bilo koje okruženje na osnovu Minecrafta). Ali izabran je drugi, jednostavniji put …

Dobro, loše, kubično

Obećavajući uvodni video izjavljuje ambicije igre: avantura će biti epska i zabavna (napraviće špricanje u traci za glavu mnogo i uspešno), iako je i sama priča zasnovana na uzorku koji jede moljac. Antagonist po imenu Villain (igra uopšte ne nagoveštava) doživljava klasične teškoće skitničkog karaktera: voze svud, ne čekaju nigde. Naravno, jedini izlaz iz postojeće društveno-egzistencijalne krize je pronaći snažni artefakt, pomoću njega, uzurpirati moć, pokazati svim prestupnicima gde blokovi provode zimu, promeniti ime u zvučniji (izbor je pao na Archdecider), i jednostavno organizovati opšti haos i široku razaranje. – za srce, za dušu.

Ovakvom situacijom je malo ljudi zadovoljno. I pre svega, osvajači epske tamnice su ogorčeni! Jednog od ovih heroja moramo probiti kroz horde slugu kubičnog zla. Za razliku od negativca, glavni junak se nije potrudio da smisli smešnog ili tragičnog (koliko to dopušta estetika Minecraft univerzuma) protagonista. Niko još nije sastavio luk priče i zato je glavni oslobodilac seljaka svetao i potpuno bezličan trupac. Ali još gore je neviđeno odsustvo bilo kakvih sporednih likova – nikoga ko bi mogao da proslavi igračeva herojska dostignuća, bezuspešno prevarajući ili nagađajući o temi složenih kubo-političkih procesa u zemlji. Samo glas pripovedača i dva tiha zanatlija prate nas na putu punom opasnosti, neprijatelja i plena …

Oprema koja ispadne protivnicima u Minecraft Dungeons-u pridaje se temeljnom značaju – nivelisanje karaktera i konstrukcija stila igre usmereni su na poboljšanje oružja i oklopa. Svaka jedinica za pljačku ima od jedne do tri ćelije sa nasumično stvorenim veštinama: dodatna kritična oštećenja, drobljenje udaraca u područje, pozivanje otrovnih oblaka, povećana šteta uz potpuno zdravlje, klasični efekti usporavanja i zapanjujuće i desetak korisnih opcija u borbi. Razvijaju se ulaganjem bodova očaranja (izdaju se po jedan za svaki novi nivo) u opciji od interesa.

Preferirajući jedan, ostatak će zauvek ostati nedostupan, ali ne brinite zbog pogrešnog izbora, jer većina uniformi uspeva da izgubi relevantnost u jednoj ili dve misije. Nepotrebna oprema može se raspršiti (ili, kako ovde kažu, „pokupiti“), vraćajući sve potrošene jedinice talenta i primajući nekoliko smaragda odozgo. S jedne strane, to je prikladno i možete isprobati ceo arsenal u jednom odlomku, s druge, ispumpavanje više zavisi od faktora sreće i verovatnoće da li će željeni artikal ispasti ili ne, a ne od preferencija igrača. Glavno oružje Minecraft Dungeons-a podeljeno je u dve prepoznatljive kategorije – za glavne i domete. Obe vrste su opremljene u isto vreme, levim klikom miša lik poseče rame, na desnom – pravi hitac.

Glavno oružje su mačevi, katane, koste, sekire, mačete, koplja i druga oprema za rezanje uboda, a sve vrste lukova i samostrel su predviđene za komunikaciju na udobnoj sociofobnoj udaljenosti. Svako oružje ima tri fiksna parametra – „snaga“, „brzina“ i „oblast“, ​​koji su odgovorni za odgovarajuće borbene indikatore. Slučaj odgovoran za bacanje predmeta odlučuje kako će igrač očistiti tamnice: naneti malu ali brzu štetu bodežima ili razbiti neprijatelje sporim, ali snažnim udarcima jarbola; bombardujte protivnike tušem strele iz brzog samostrela ili samouverenom rukom pucajući po principu „jedan hitac – jedan leš“ koristeći teški luk. Ali ko je zaista prevario, to su uvereni mađioničari.

Veštica kao glavna specijalizacija ovde se ne poštuje i koristi se samo u formatu pomoćnog alata. Dozvolite da artefakti padnu od pretučenih protivnika i nabavljeni od trgovca, a takođe sadrže i škrinje koje se dodeljuju za uspešno okončanje svake misije. Magične gizmove možete instalirati u aktivne slotove u količini od čak tri komada. Oni doprinose opstanku usled povećane brzine kretanja, daju efekat eteričnosti ili povećavaju stopu zaštite; može povećati destruktivnu snagu punjenjem drhtavice vatrenim ili sablasnim strelicama, stvoriti monstruoznu eksploziju oko lika ili emitovati snop koncentrovane smrtonosne energije. Savladavši nepretenciozne nijanse Minecraft Dungeons-a, možete sigurno da izazovete sve opasnosti ovog sveta.

Lokacije kubnih avantura proširile su se od noćnih šuma krešena do tvrđave Obsidijan, ličnog manastira Arhidejera. Oni su razdvojeni čisto tradicionalnim lokacijama za Diabloid: pustinjama, selima, rudnicima, kovačnicama i drevnim hramovima. Pašnjak od bundeve sa umirujućom jesenjom gami ističe se svojim izvanrednim dizajnom, preostali nivoi su obojani dostojanstveno, ali bez iskra.

Zadaci se takođe ne razlikuju po impresivnoj originalnosti: u osnovi, preći od početne do konačne, sledeći žuti marker. Neke misije imaju obavezne dodatne ciljeve: spasiti seljane iz zatočeništva, aktivirati kovačke jezgre, preživeti „iznenadnu“ zamku ili pronaći ključ (glasan i sklon bekanju, između ostalog) do zaključanih kapija – svaki od ovih uslova prijatno osvežava proces presecanja kroz domaćina neprijatelja . Naravno, nisu zaboravili šefove – čuvari izlaza sa nivoa pokazali su se umereno teški, neki čak i sa zanimljivim uslovima borbe. Ali takav naizgled obavezan žanrovski element igre kao slučajni događaji, autori su odlučili da ne dodaju.

I uzalud – dodatna zabava bi bila prikladna i mogla bi bar malo produžiti trajanje kampanje: zaplet Minecraft Dungeons-a odvija se za … tri do četiri sata. Nije dijabloid – Diabloidic! Srednji završni screensaver ostavlja osnovu za nadolazeće dodatke, a igraču se nudi da još jednom krene u avanturu, ali o povećanim poteškoćama (za one koji iz nekog razloga to rade, u rezervi je još jedan, zvučno nazvan „Apokalipsa“). I od ovog trenutka, za Minecraft Dungeons se postavljaju ozbiljne tvrdnje.

Ponavljani prolaz je iz mnogih razloga potpuno besmislen. Najprivlačnija – igra nije u stanju ponuditi nešto odozgo: ni nove režime, ni posebne uslove na nivoima, ni sveže protivnike. Tekst koji opisuje poteškoće obećava kraljevske nagrade, ali u stvari – to su sve iste jedinice opreme, samo sa povećanim stopama. Preuzimanje novih nivoa takođe nije zanimljivo – oni na ništa ne utiču (očaravajuće tačke se u jednom trenutku jednostavno počinju nakupljati bez cilja), a nema takve minimalne uloge (čak ni za dijabloidu) kao grana veština u Minecraft Dungeons-u.

Ali, vratimo se kraju predstave. Ceo epitet Minecraft Dungeons crta maksimalno jedan čin, ne samo u smislu vremena, već i u sadržaju. A sve dobre stvari koje su bile u uvodnom delu potpuno su izgubljene za finale. Nema osećaja veličine događaja, niti laganog humora (čak su i opisi objekata i lokacija lišeni nagoveštaja šala), a pripovedanje pregovora je štedljivo na emocijama, naglascima i inventivnom jezičkom fantastičnom zaokretu. Nosite kubični paradajz!

Minecraft Dungeons naslijedio je od legendarnog rođaka samo riječ u imenu i prepoznatljiv vizualni stil, ispostavilo se da je apsolutno površna avantura bez fascinantne priče i zabavnog igranja.

Prednosti: prijatne bitke; opsežan arsenal; prepoznatljiv dizajn lokacija i neprijatelja.

Nedostaci: slaba i prolazna istorija; pumpanje zavisi od slučaja; izuzetno mala količina sadržaja igre; mrežna zadruga je mrtva.

Grafika

Minecraft stil sa specijalnim efektima Unreal Engine-a je lep, lep i spektakularan.

Zvuk

Zanimljivi muzički motivi i epske melodije su dobri, a cjelokupni audio dizajn urađen je na pristojnom nivou.

Jednostrana igra

Veselo i nepromišljeno drobljenje neprijatelja prilično je sposobno da razvedri nekoliko tmurnih večeri, ali ne treba računati na zaista fascinantnu avanturu.

Kolektivna igra

Mogućnost lokalnog multiplaiera na jednom ekranu. U globalnom izboru igrača u ranim danima primećeno je metaforično propadanje terena.

Opšti utisak

Minecraft Dungeons bilo bi prikladno pogledati na mobilnim platformama na kojima prepoznatljivi brend i stilizacija tradicionalno prevladavaju nad dubinskim sadržajem igara. Takav projekat bi izgledao mnogo iskrenije i povoljnije od neuveljavanog pokušaja da na terenu igraju Diablo, Put izgnanstva i Izgubljeni ark.

Ocena: 6,0/10

Please follow and like us:
5.00 avg. rating (93% score) - 1 vote